.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارش «شمال نیوز» از پلمپ یک واحد تولیدی و بیکاری کارگران در آستانه سال نو؛
شهرداری «خودمختار» ساری !
شمال نیوز : مدیرعامل و موسس واحد تولیدی جامه‌دوزان ساری تقاضای من از استاندار مازندران و فرماندار جهادی شهر ساری این است که به شهردار تذکر بدهند که با بستن واحد تولیدی جلوی اشتغال و تولید ثروت در شهر گرفته می‌شود و نتیجه دیگری ندارد ....

شمال نیوز : اقتصاد مقاومتی که رهبرمعظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید فرمودند بر «تولید داخلی» و صادرات استوار است و مسئولان در همه رده ها باید در این نوع از اقتصاد ، اشتغال‌زایی را کانون توجه نمایند نه این‌که بنا به دلایل مختلفِ قانونی یا غیر قانونی، تولیدکننده را تحت فشار قرار دهند .

 

 

سال جدید نیز توسط رهبرمعظم انقلاب «مهار تورم؛ رشد تولید» نام‌گذاری شد و با چنین رویکردی لازم است همه سطوح دولت، تلاش و حمایت لازم را به‌عمل آورند تا تولیدکننده‌ای که سرمایه و زندگی خود را به کار گرفت تا تولید و اشتغال را در کشور رونق بدهد، در میانه راه ناکام و مأیوس نشود آن هم در این جنگ اقتصادی که به‌حق باید تولیدکنندگان و فعالان حوزه اقتصاد را «سرداران مقابله با جنگ جدید دشمن» نامید.

 

 فلسفه راه‌اندازی ستاد تسهیل در استان‌ها نیز همین بود که اگر یک واحد تولیدی بدهکاری بانکی، چک برگشتی و هر مشکل مالی دیگری داشت مورد حمایت قرار گیرد و فرصتی به وی داده شود تا از ورشکستگی آن ممانعت شود و فرصت‌های تولید و اشتغال از دست نرود.  

 

در چنین شرایطی که همه از متنِ قانون تا رییس‌جمهوری و معاون اول دولت سیزدهم و از استاندار و مدیران استانی تا فرماندار ساری بر حمایت از تولید و تلاش برای حفظ فرصت‌های اشتغال تأکید دارند و بانک‌ها نیز مجاز به تملک نیستند و درخصوص بدهی‌های خود به تولیدکننده فرصت می‌دهند و گاه موظف هستند به‌رغم طلب گذشته از یک تولیدکننده، به وی تسهیلات سرمایه‌درگردش هم پرداخت کنند، شهرداری ساری بدون توجه به همه ملاحظات «خودمختار» عمل می‌کند و در گام نخست واحد تولیدی را پلمپ و چند زنِ سرپرست خانوار را بیکار می‌کند.     

 

 

•  بی‌تفاوتی شهرداری ساری نسبت به شعار سال 

 

روز گذشته یکی از واحدهای تولیدی مرکز استان مازندران که در حوزه دوخت و دوز فعال است و جمعی از زنان سرپرست خانوار در آن مشغول به کار هستند ، طی تماسی از ما خواست به واحد تولیدی وی برویم و گزارشی از اقدام شهرداری منطقه یک ساری در پلمپ این واحد تولیدی تهیه کنیم و صدای وی را به مدیران ارشد استان از استاندار و فرماندار برسانیم.

 

 

تعاونی تولیدی «جامه‌دوزان ساری» جزو واحدهای تولیدی بود که همزمان با ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال 1390 با حضور «حسینی‌نژاد» فرماندار وقت مرکز استان، «نیلچیان» مدیرکل وقت تعاون، «مرحوم رضایی راد» بخشدار فقید مرکزی ساری، مدیران  و فعالان رسانه‌ها با اخذ همه مجوزها و در ملک شخصی موسس، افتتاح شد بدون این‌که تسهیلات ویژه‌ای گرفته باشد. 

 

 

از آن سال تا اواخر دولت قبلی با به کارگرفتن زنان سرپرست خانوار که دستی در کار دوزندگی و چرخکاری داشتند، فعالیت خود را ادامه داد و علاوه بر تولید به بسیاری، آموزش دوزندگی حرفه‌ای آموخت تا بتوانند با یادگرفتن این مهارت مهم زنانه، از نظر اقتصادی روی پای خود بایستند.

 

اواخر دولت روحانی و نوسانات قیمت ارز بر بسیاری از واحدهای تولیدی فشار وارد کرد و «جامه‌دوزان ساری» نیز از این قاعده مستثنا نبود و دچار مشکلات  نقدینگی و ناچار شد مدتی تولید را متوقف کند. 

 

این مجموعه تولیدی طی دو سال اخیر و با دوندگی بسیار موفق شد روی پای خود بایستد و تولید را از سر بگیرد که این بار شهرداری ساری اقدام به پلمپ این مجموعه تولیدی کرد آن هم  در شرایطی که نزدیک سال نو هستیم و چند بانوی دوزنده در این واحد تولیدی به کار مشغول بودند.

 

 

•  عوارضی که شهرداری طلب دارد، بدهی گذشته نیست

 

 

بهرام طالبی خارکشی مدیرعامل و موسس واحد تولیدی جامه‌دوزان ساری در این زمینه گفت: من سال‌ها سابقه دوزندگی داشتم و پس از افتتاح این مجموعه تولیدی نیز تلاش کردم هم از ظرفیت دیگران کمک بگیرم و هم چرخکاری و دوزندگی را به بسیاری از افرادی که علاقه یا نیاز دارند، یاد بدهم.

 

 

وی ادامه داد: از زمانی که دچار مشکل مالی شدم نیز همه تلاشم این بود که دوباره مجموعه را فعال کنم و مشغول تولید شوم نه این‌که دست به فروش مجموعه بزنم.

 

 

بهرام طالبی خارکشی با اشاره به مشکل چک برگشتی و تسهیلات معوق شرکت تولیدی جامه‌دوزان  گفت: من به بانک توسعه تعاون استان بدهکاری دارم اما به من مهلت دادند و آقای اکبری مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان، آقای کشیری مسئول اعتبارات این بانک، آقای باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، آقای لاشکی معاون صمت استان همه مرا می‌شناسند و در جریان فعالیت من هستند و نهایت همکاری را داشتند تا این مجموعه مجدداً پا بگیرد و تولید متوقف نماند اما شهرداری برای من صد و پنجاه میلیون عوارض تعیین کرد.

 

 

وی با اشاره به این‌که عوارض نیز بدهی گذشته من به شهرداری نیست و مربوط به تقاضای تغییر کاربری این مجموعه به تجاری است، ادامه داد: من به دفتر شهردار منطقه یک مراجعه کردم آقای شهردار مرا به اتاق خود نپذیرفت و در پاسخ به سوال من که چرا مجموعه مشغول به تولید را پلمپ می‌کنید گفت دوست داشتیم آمدیم پلمپ کردیم ! 

 

 

طالبی خارکشی همچنین گفت: به اتاق شهردارمنطقه یک ساری رفتم که مرا به اتاق خود راه نداد و ضمن مخالفت با مهلت دادن به من،  گفت «قبادی» شهردار ساری نامه زدند که با توجه به فرارسیدن پایان سال و ضرورت پرداخت حقوق و پاداش پرسنل شهرداری،  تخلفات ماده صد را حتی قسط‌‌بندی هم نکنید و من هم گفتم وضعیت کارگاه تولیدی من به‌گونه‎‌ای است که اگر شما برای من قسط‌بندی هم بکنید من توان پرداخت ندارم و لازم است به من فرصت و مهلت بدهید تا تولید کنم و چند ماه آینده دست و بالم باز شود و بتوانم عوارض موردنظر شما را پرداخت کنم.

 

 

وی همچنین با اشاره به این‌که من مشکلی با پرداخت عوارض ندارم گفت: شما وقتی مجموعه تولیدی را پلمپ می‌کنید و چند نفر را بیکار می‌کنید، من چگونه بتوانم درآمدزایی کنم و در نهایت عوارض را پرداخت کنم  و اگر این خیانت به اشتغال و تولید نیست، پس چیست ؟

 

 

این تولید کننده در پایان گفت: تقاضای من از استاندار مازندران و فرماندار جهادی شهر ساری این است که به شهردار تذکر بدهند که با بستن واحد تولیدی جلوی اشتغال و تولید ثروت در شهر گرفته می‌شود و نتیجه دیگری ندارد.   

 

 

گفتنی است با توجه به این‌که تعاونی موردنظر در شمار تعاونی‌های برتر مرکز استان بوده است و همچنین با توجه به این‌که واحدهای صنعتی و تولیدی بسیاری با مشکلات مالی و نقدی بسیار بیشتر از شرکت جامه‌دوزان ساری موفق شدند تحت حمایت ویژه ستاد تسهیل قرار بگیرند و به فعالیت خود ادامه بدهند، لازم است فرماندار ساری، استاندار مازندران و همچنین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ورود  و مشکل این شرکت تعاونی تولیدی را حل کنند.  

 

 

«شمال نیوز» ، آمادگی دارد تا پاسخ شهرداری ساری را در خصوص این گزارش منتشر نماید . هرچند سابقه نشان داده در این دوره مدیریتی شهرداری ساری چندان برای پاسخگویی به افکار عمومی توجه نمی شود . 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 10 بهمن 1402
واقعا تنها واژه ای که باید گفت همین خودمختار است . کل مملکت میگن از تولید و اشتغال حمایت بشود آنوقت شهرداری ساری چندنفر را شب عیدی بیکار و سرگردان می کند . این شهر فرماندار ندارد . این شهر مسئول دلسوزی ندارد . واقعا دلم سوخت وقتی این خبر را خواندم .
ساروی 10 بهمن 1402
حالا چند صد میلیارد بدهکارن ؟ برین دنبال دانه درشت ها . زورتون به یک تولیدی کوچک رسید ؟ شهرداری اگر راست میگه طلبش را از بساز و بفروش ها بگیره .
محمدی 10 بهمن 1402
شورا که کلا تعطیله
یعنی بود و نبودش تفاوتی نداره
به داد این بنده های خدا برسید
کاری کنید که دو سال دیگه روتون بشه تو روی مردم نگاه کنید .
محمد 10 بهمن 1402
سلام علیکم
مگر ساری شهرداری هم دارد ؟!
10سال است روبروی دانشگاه علوم‌پزشکی دارند پل می زنند!؟
در سایر نقاط شهری هم؟!؟
من 10 بهمن 1402
شمال نیوز همه مطلبی که نوشتی یک طرف ؛ اون دو سطر آخر که نوشتی یک طرف // گل زدی . شهرداری اصلاً خودش رو پاسخگو و پاسخ‌‎‌پذیر نمی‌
دونه
محمد 10 بهمن 1402
با سلام
مگر ساری شهرداری هم دارد!؟
اگر کسی نشانی شهرداری ساری را دارد یک اطلاع به ما هم بدهد آخر از ده سال قبل دارند یک پلی روبروی دانشگاه علوم‌پزشکی میزنند ، یادشان رفته می خواهم بگویم آقا پل نخواستیم، این بتن ها را جمع کنید ؟!
سعید 10 بهمن 1402
یعنی واقعا شهرداری ساری زورش به تعاونی که مرکزتولید واشتغال هست رسیده ؟!!!! آقای فرماندار فکری به حال مراکزی که توانسته اند دراین زمانه ی سخت اشتغال ایجادکنند باید مورد حمایت قرار گیرند . حتی شده باید برای تعاونی هاکه سازمانهای مردم نهاد هستند وواقعا نه تنها باری برای دولت نیستند وحتی دارند باری ازمسئولیتهای دولت را کم می کنند وبه عبارتی بازوی دولت هستند مشوق هایی درنظربگیرند . جرا اینگونه رفتار میکنند؟؟؟!!!!!!!!!!
مهندس علی 10 بهمن 1402
تقسیط عوارض از اختیارات کمیسیون ماده 77 است و ارتباطی به شهرداری ندارد .
262 11 بهمن 1402
شهردار محترم از مسیر جاده ساری به تاکام بازدیدی داشتیم دیدیم که همکاران شما یا پیمانکاران در حال احداث رمپ ورودی به پارک جنگلی شهید نوبخت هستند جناب شهردار این منطقه رانشی است تا دیوار حایل بصورت فنی و ایمنی احداث نشه خاک ریزی و شن ریزی بی فایده هست فقط صرف هزینه هست که از جیب مبارک مردم باید پرداخت شه .چون آن زیر گذری که در پایین این جاده احداث شده بود کارشناسان منابع طبیعی مخالفت کردند بدلیل رانشی منطقه که پس از احداث چند بار رانش کرد و هزینه زیادی را مردم پرداختند .شما اول کارهای خودتان را درست انجام بدهید . نمی دانم در کدام دانشگاه تحصیل نمودید یا شهردار سیاسی هستید اگر سیاسی هستید که بدا به حال مردم.
نا شناس 11 بهمن 1402
هر چی از مردم پول میگیرن خرج حقوق و مزایا کارکنان شهرداری میشه اخه تا کی میخان این جوری ادامه بدهند یه فکری برای بکارگیری پرسنل بشه حداقل یه شرکت خدمات مهندسی توسط شهرداری زده بشه تا این نیروها بتوانند یه کاری انجام بدن که درامد داشته باشه و هم مشکل شهرداری حل بشه وگرنه تا شهرداری این تعداد نیرو داره وضعیت همینه
الان چندین سال هست هیچ پروژه ای در ساری اجرا نمیشه که هیچ پروژه های نمیه کار مثل پل کابلی و پل سه راه جویبار و... سالیان سال هست که نیمه کاره هست نه فرماندار نه شهردار و نه استاندار هیچ کدوم نه پاسخگو هستن و نه نه میتونن کاری بکنن رها کردن مردم بیچاره باید چیکار کنن تا کی خدا می دونه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.847 seconds.